Kibernetski napadi niso nekaj, kar lahko opazujemo z varne razdalje. Prisotni so tukaj in zdaj. Napadalci se ne ozirajo na velikost ali »pomembnost« podjetja. Njihova tarča je lahko kdorkoli.
14. 10. 2021
Velik porast kibernetskih napadov
Digitalizacija podjetja je tema, s katero bi se moralo ukvarjati vsako podjetje, ki želi optimizirati svoje procese in ostati konkurenčno. Sočasno z digitalizacijo poslovanja se pojavlja nova grožnja, ki je pogosto zanemarjena, in sicer kibernetska varnost.
Verjetno je vsak podjetnik v svoji okolici že slišal za primere, ko so hekerji podjetjem vdrli v sistem, ga popolnoma onesposobili in za ponovno vzpostavitev zahtevali visoke zneske. Ti zneski so, odvisno od velikosti podjetja, lahko znašali od nekaj tisoč do več kot sto tisoč evrov, ki jih je podjetje moralo v kriptovalutah nakazati napadalcem. V kolikor tega niso storili, je sistem ostal onesposobljen in ga je bilo potrebno vzpostaviti na novo. Podjetja so izgubila vse podatke in v času ponovne vzpostavitve niso mogla poslovati. V zadnjem času pri nas beležimo strm porast takšnih primerov.
Žal je napačna miselnost nekaterih, da manjša podjetja napadalcem niso zanimiva in da zato ne potrebujejo dobre zaščite. Napadalci iščejo ranljive sisteme in napadejo vsakogar, če se jim le ponudi priložnost. S povečanim obsegom dela od doma oziroma oddaljenih lokacij se je ta nevarnost še povečala, ogromno je tudi vdorov zaradi slabe izobraženosti in osveščenosti zaposlenih o pomembnosti kibernetske varnosti. Najpogostejša metoda vdora je phishing oziroma lažno predstavljanje, kjer napadalci preko elektronske pošte pošljejo zaposlenim lažno sporočilo s povezavo do škodljive datoteke. Škodljivo kodo lahko naložijo tudi na USB-ključek, ki ga pošljejo po pošti ali nekje odvržejo v upanju, da ga bo pobral kdo izmed zaposlenih. Ko zaposleni na računalniku, ki je povezan v omrežje podjetja, odpre škodljivo povezavo ali v računalnik vtakne USB ključ, so napadalci dobili dostop in brez vzpostavljenih varnostnih protokolov jih ni več mogoče ustaviti.
Zaščita pred kibernetskimi napadi v organizacijah pomeni, da morajo imeti te vzpostavljeno vsaj napredno zaščito na končnih točkah, spremljanje omrežnega prometa, proaktivno orodje za upravljanje ranljivosti in vedno pogosteje tudi najeto storitev zagotavljanja varnosti.
Zato obstajajo podjetja, ki so – ob uvajanju digitalizacije v podjetja – specializirana tudi za področje kibernetske varnosti. Podjetje 8000plus je pravi naslov za svetovanje ter izvedbo in implementacijo tovrstnih produktov. Pohvali se lahko, da je eno redkih podjetij v Sloveniji, ki za naročnika celovito izvede vse storitve digitalizacije. Najvišja stopnja prilagodljivosti in osebna obravnava ste še dva asa v njihovem rokavu.
Podjetje 8000plus je vpisano v DIH katalog (https://dihslovenia.si/) in ima za opravljanje pregledov iz področja kibernetske varnosti pridobljene vse potrebne certifikate. Opravijo tudi sistemski varnostni pregled, pri katerem preverijo verjetnost, da bi oseba, ki je v notranjem omrežju podjetja, nepooblaščeno dostopala do zaupnih podatkov. Pregled je namenjen prepoznavanju ranljivosti v informacijski strukturi podjetja in na oddaljenih lokacijah.
Pomembno penetracijsko oziroma vdorno testiranje razdelijo na tri sklope:
Naročnik na koncu seveda prejme poročilo z vsemi potrebnimi podatki in priporočili. Več na: https://digitalizacijapodjetja.si/kibernetska-varnost/.
Za uvajanje digitalizacije v podjetje, kibernetsko varnost, dvig digitalnih kompetenc (izobraževanja in usposabljanja), uvajanje digitalnega marketinga in še več, je na voljo kar nekaj spodbud Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (SPS) in Javne agencije SPIRIT. V ta namen lahko podjetja pridobijo različne zneske subvencij, svetovanje in dokumentacijo pa v okviru svoje celovite ponudbe uredi podjetje 8000plus.
8000plus d.o.o. na področju kibernetske varnosti, varnosti IT infrastrukture, spletnega gostovanja ter razvoja spletišč deluje že skoraj desetletje. Imajo tudi lastne strežnike za spletno gostovanje in oblačne storitve, ki so postavljeni v skladu z najnovejšimi standardi in so postavljeni na Linux platformi. Več informacij o podjetju in njihovih storitvah najdete na https://digitalizacijapodjetja.si/ (P.R.)
8. 9. 2021
E-poslovanje v praksi
E-POSLOVANJE V PRAKSI
V septembru se zaključuje letošnji javni razpis za vzpostavitev ali nadgradnjo elektronskega poslovanja v MSP v obdobju 2019-2022 »E-POSLOVANJE 2019-2022«. Razpis, ki se letos odvija zadnjič, podjetjem ponuja številne možnosti vzpostavitve ali nadgraditve elektronskega poslovanja. Le-to, lahko odločno vpliva na optimizacijo poslovanja, znižanje stroškov in obremenitve kadrov ter pripomore pri pridobivanju novih kupcev.
V okviru razpisa za vzpostavitev oziroma nadgradnjo e-poslovanja boste nepovratna sredstva v višini do 30.000,00 € lahko črpali za:
Prvi korak – izbira kompetentnega zunanjega izvajalca
Za uvedbo e-poslovanja mora podjetje izbrati zunanjega izvajalca, ki mora biti registriran za opravljanje dejavnosti povezane z vzpostavitvijo ali nadgradnjo elektronskega poslovanja. Pri izbiri morate paziti, da je zunanji izvajalec kompetenten in da ima na tem področju primerne reference. To je pomembno, saj pri ocenjevanju vloge, za pridobitev točke štejejo tudi reference izvajalca. Seveda mora biti izvajalec sposoben zagotoviti nemoteno delovanje e-poslovanja tudi po zaključku razpisa.
V podjetju 8000plus d.o.o. smo izvedli že 8 projektov vpeljave elektronskega poslovanja ter več kot 50 projektov sofinanciranih preko različnih razpisov in vavčerjev. S temi projekti dosegamo najvišje število točk pri referencah.
Kot izbran izvajalec, bomo izvedli analize obstoječega stanja ter vam svetovali kateri ukrepi bi bili najbolj primerni za vaše podjetje.
Kaj ti ukrepi pomenijo za podjetja v praksi?
Prvi ukrep je elektronska izmenjava podatkov med partnerji. Pri tem ukrepu podjetje vzpostavi e-poslovanje s svojimi partnerji oz. brezpapirno poslovanje. V praksi to pomeni, da poslovanje s kupci poteka preko spletnega portala (B«C, B«B, B2B), ki podpira elektronsko izmenjavo dokumentov. Če doslej vaši in partnerjevi računalniški sistemi (ERP-i) niso bili povezani ali kompatibilni, bomo preko portala ali brez, poskrbeli za povezavo. S partnerji si boste tako izmenjevali cenike, usklajevali dogovorjene cenike, popuste, akcije, spremljali naročila kupcev, predračune, evidenco vplačil in še marsikaj. Tako bo v marsikaterem podjetju naenkrat odpadlo zamudno prepisovanje naročilnic in dobavnic iz kupčevega obrazca v lasten sistem. Cenike ne bo več potrebno pripravljati in pošiljati vsakemu kupcu posebej, saj bo vsak kupec videl njegov lasten cenik in dogovorjene pogoje vedno na portalu. Pri spletnih trgovinah se bodo podatki sami uvozili iz baze dobavitelja in še marsikaj. S spletnim portalom in elektronsko izmenjavo, bo poslovanje resnično potekalo brezpapirno, hitreje in ceneje. Zamenjava papirnatih dokumentov z elektronskimi bo vplivala na številne računovodske naloge, izločila možnost človeške napake in olajšala revizijo poslovanja ter vplivala na snovno in energetsko učinkovitost ter tako prinesla trajnosten pozitiven vpliv na okolje.
Predstavitve, virtualni sejmi in prodaja na tujih trgih
V okolju, kjer se vedno bolj omejuje javno življenje in dogodke, so zelo na udaru sejmi. Ti za marsikatero podjetje pomenijo enega izmed glavnih načinov promocije, predvsem med strokovnimi javnostmi. Ukrep za digitalizacijo nastopov na sejmih podjetjem omogoča, da pripravijo svoj virtualni nastop (virtualni showroom) in se udeležijo spletnih sejmov, ki so vse bolj popularni. Eden največjih sejmov na svetu, kitajski uvozno-izvozni sejem (Canton fair) bo oktobra potekal že tretjič v okrnjeni sestavi fizično in predvsem virtualno preko spleta.
Verjetno skoraj ni podjetja, ki nebi želelo poslovati in prodajati na tuje trge. V tem razpisu sta na voljo dva ukrepa in sicer lahko pridobite sredstva za izdelavo spletne strani za tuje trge (v tujem jeziku) ter za izdelavo spletne trgovine. Ker dandanes skoraj ni več promocije brez videa, pa lahko sredstva dobite tudi za izdelavo produktno-prodajnega videa.
Krepitev digitalnih kompetenc – usposabljanja
Kot izbran izvajalec, bomo vas in vaše zaposlene seveda tudi primerno izobrazili in izvedli usposabljanja za krepitev kompetenc, s katerimi boste lahko izvedene ukrepe dobro vpeljali in uporabljali tudi v vsakodnevni praksi.
Razpis za vzpostavitev ali nadgradnjo elektronskega poslovanja je v preteklih letih mnogim podjetjem pomagal pri olajšanju in optimizaciji poslovanja, žal pa se z letošnjim razpisom, le-ta zaključuje. Zato morajo podjetja, ki bi še želela ujeti ta vlak, pohiteti.
Za podrobnejšo predstavitev in več informacij smo Vam na voljo na telefonski številki +386 31 782 321 ali na elektronskem naslovu: tomi@8000plus.si oziroma na spletnem mestu Centra za digitalizacijo podjetij.
24. 8. 2021
Prosto delovno mesto
Si prekaljen razvijalec spletnih aplikacij ali šele na začetku tvoje karierne poti?
V dinamično ekipo podjetja 8000plus d.o.o. vabimo novega sodelavca/sodelavko na delovno mesto Razvijalec spletnih aplikacij (m/ž).
Podjetje 8000plus d.o.o. se ukvarja z izdelavo spletnih strani in trgovin ter mobilnih aplikacij, spletnim gostovanjem, izdelavo rezervacijskih sistemov za turizem in druge panoge, upravljanjem in vzdrževanjem omrežij, računalništvom v oblaku (SaaS), kibernetsko varnostjo in celovitimi storitvami za digitalizacijo podjetij.
Zaposlitev je možna takoj.
V, VI/1., VI/2., VII.
Minimalno 1 leto (formalno ali neformalno)
Delo bo potekalo na lokaciji podjetja v Slovenski Bistrici.
Ne ponujamo minimalne plače, o končni višini plače in ugodnostih se bomo odkrito pogovorili glede na obojestranska pričakovanja in kompetence ter nivo dela, ki ga boste lahko opravljali samostojno.
Prijave z življenjepisom sprejemamo na elektronskem naslovu tomi@8000plus.si, v zadevi sporočila obvezno napišite »PRIJAVA NA DELOVNO MESTO«. Življenjepisu lahko dodate reference iz vašega preteklega dela (razvite spletne strani, aplikacije,...).
Prijave za zbiramo do 30.8.2021 oziroma do zapolnitve delovnega mesta.
29. 7. 2021
Kaj pomenijo razpisi za digitalizacijo podjetja v praksi?
V grobem lahko rečemo, da med podjetji obstajajo velike razlike glede na stopnjo digitalizacije, ki je vpeljana v podjetju. Nekatera podjetja imajo poslovanje in proizvodnjo že skoraj popolnoma avtomatizirano in digitalizirano, medtem ko je v marsikaterem podjetju še vedno Excel eno od glavnih vsakodnevnih orodij.
Prva podjetja iz zgornjega primera so z digitalizacijo dodobra seznanjena in navadno zelo dobro poznajo tudi razpise in možnosti sofinanciranja, ki jih le-ti nudijo. Ta podjetja so sedaj že v zaključni fazi priprave razpisne dokumentacije in s kar nekaj takšnimi v našem podjetju sodelujemo že dalj časa.
V tem sestavku se bomo posvetili ostalim, tistim ki se na pot digitalizacije poslovanja šele podajajo ali menijo, da za to nimajo dovolj časa ali sredstev.
Trenutno sta odprta dva pomembna razpisa, ki se lahko delno pokrivata in se ne izključujeta. To pomeni, da se podjetje lahko prijavi na oba, le enake investicije se ne morejo financirati iz obeh razpisov – torej dvakrat.
Prvi je razpis Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo P4D React EU - Spodbude za digitalno transformacijo MSP. Na tem razpisu lahko podjetja pridobijo od 30.000€ do 100.000€ subvencij za kritje do 60% upravičenih stroškov.
Drugi je javni razpis SPIRIT Slovenija za sofinanciranje vzpostavitve in nadgradnje elektronskega poslovanja s tujimi trgi v višini 70 % in znesku subvencije do 30.000 €.
Več informacij o tem razpisu lahko najdete na spletni strani https://digitalizacijapodjetja.si/digitalna-transformacija-podjetja.
Digitalna transformacije je zelo širok pojem, a najbolj preprosto lahko rečemo, da je za podjetja z nižjo stopnjo digitalizacije zanimiv ker lahko dobijo do 100.000€ subvencij za investicije, ki jih načrtujete ali ste jih že izvedli v obdobju od 1. 10. 2020 do 30. 9. 2022. Kot primer upravičenih stroškov, za katere lahko koristite subvencijo lahko navedemo:
Seveda to ni vse, saj je za celoten pregled možnosti sofinanciranja potrebno pregledati podjetje in pripraviti načrt digitalne transformacije. Osnovni pregled in svetovanje v našem podjetju opravimo brezplačno.
Rok za oddajo vloge je 1.9.2021 do 14. ure, dokumentacija za prijavo na razpis pa obsežna, zato ne odlašajte in nas kontaktirajte čim prej za več informacij.
Več informacij o tem razpisu lahko najdete na spletni strani https://digitalizacijapodjetja.si/e-poslovanje
Pri tem razpisu lahko pridobite nepovratna sredstva za investicije, ki jih načrtujete od 1. 11. 2021 do 30. 8. 2022 za naslednje aktivnosti:
Pri tem razpisu morate izbrati izvajalca z referencami na področju spletišč, kompetenc in elektronskega poslovanja, izvajalci pa lahko storitve po tem razpisu izvajamo za največ 10 podjetij. V primeru, da imate več kot 25 % prometa v tujini zagotavljamo 99 % uspeh na razpisu.
V našem podjetju imamo trenutno prosta še 3 mesta za izvedbo razpisa za e-poslovanje!
Za enkrat velja, da ta razpis letos poteka zadnjič. Rok za oddajo vlog je do 1.10.2021, zato ne odlašajte in nas kontaktirajte čimprej, če želite več informacij.
V podjetju 8000plus vam uredimo vso potrebno dokumentacijo in prijavo na razpis ter vam zagotavljamo doseganje najvišjih možnih točk.
Za podrobnejšo predstavitev in več informacij smo Vam na voljo na telefonski številki +386 31 782 321 ali na elektronskem naslovu: tomi@8000plus.si ali na spletnem mestu Centra za digitalizacijo podjetij.